Методичне об'єднання вчителів



Методичне об’єднання вчителів іноземних мов


Створити мову неможливо, бо її творить народ;
філологи тільки відкривають її закони і приводять її в систему

Вивчення іноземної мови є пріоритетним напрямком у сучасному світі. Знання іноземної мови є не лише показником освіченості, а й необхідністю, яку диктує нам життя. Вимоги часу до методик викладання іноземної мови націлюють вчителя до нестандартного підходу у викладанні іноземної мови та використання інноваційних технологій навчання, які сприяють розвитку творчих здібностей, креативності та мають міцну інформаційну основу.
         Наш навчальний заклад налічує 9 учителів іноземних мов, серед них 1 спеціаліст вищої категорії (Воліна Оксана Іванівна), 2 спеціалісти І кваліфікаційної категорії (Гайдай Тамара Андріївна, Валюх Оксана Олексіївна), 5 вчителів з ІІ категорією (Безручко Ольга Віталіївна, Колонтаєвська Юлія Миколаївна, Кривошеєва Марина Олександрівна, Ткаченко Ірина Олександрівна, Книш Анна Анатоліївна) та 1 спеціаліст (Трубачова Юлія Вікторівна).
  
Колектив методичного об’єднання вчителів іноземних мов спрямовуває свою роботу на продовження впровадження нових педагогічних та інформаційних технологій у навчальний процес у рамках нового Державного стандарту освіти та методичної теми «Стимулювання розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів та формування їх життєвих і комунікативних компетентностей у процесі вивчення іноземної мови шляхом упровадження інноваційних технологій». Вищеназваній методичній темі підпорядковані і теми самоосвіти вчителів методичного об’єднання.
         Формування вмінь і навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності, а саме аудіюванні, читанні, говорінні, письмі (тобто формування комунікативної компетентності) передбачене мовленнєвою лінією навчальної програми.       Філософія мови передбачає інтенсивну практику 4 видів діяльності в контексті реального життя. Аудіювання – це здатність сприймати мовлення іншої особи. Говоріння – здатність вести діалог, робити повідомлення. Читання- здатність швидко читати надруковане або написане та розуміти прочитане. Письмо – здатність викладати свої думки у письмовій формі. Набуття комунікативної компетентності неможливе без використання інноваційних педагогічних технологій.
         Інноваційні технології – цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання і визначення мети до одержання результатів. Особлива увага учителів іноземних мов була направлена на підготовку та проведення професійно спрямованих уроків з комплексним використанням опорного матеріалу та інноваційних технологій, серед яких визначальними є інтерактивні технології, інформаційно-комунікативні технології, технологія проектного навчання.
         Процес навчання сучасної людини стає безперервним. Інноваційні методи і прийоми є універсальними для розвитку життєвих компетентностей. Активна модель навчання передбачає застосування методів, які стимулюють пізнавальну активність і самостійність учнів. Цьому сприяють технології інтерактивного навчання. На своїх уроках і позакласних заходах учителі іноземних мов моделюють життєві ситуації, використовують рольові ігри, створюють проблемні ситуації. Перевагу на уроках віддають творчим завданням, груповій і парній роботі, дискусії, інтерв’ю, самостійній роботі. Вони є універсальними, адже формують уміння і навички працювати і діяти в команді, колегіально вирішувати спільні завдання. Тематика і види уроків та позакласних заходів учителів іноземної мови різноманітна. Це і уроки-подорожі, і віртуальні екскурсії, шоу програми, вікторини, лінгвістичні бригади, інтелектуальні шоу, марафони, конкурсно-розважальні програми, квести, брейн-ринги, які розкривають перед учнями світ спорту, музики, хобі, повсякденних справ, науки і культури, країнознавства.
         Учителі іноземних мов розуміють, що знання іноземної мови дуже важливе в наш час. Ми прикладаємо багато зусиль, щоб передати глибокі знання учням. Пошук і впровадження нових форм і методів навчання вимагає серйозної роботи над самоосвітою учителя. Ми проходимо курси підвищення кваліфікації, відвідуємо освітні заходи, методичні семінари, тренінги, педагогічні практикуми, майстерні, творчі лабораторії, беремо активну участь у вебінарах та круглих столах.
         Усі вчителі методичного об’єднання систематично беруть участь у семінарах спільно з видавництвами McMillan, Cambridge, Oxford University Press, Pierson Education, що засвідчено отриманими сертифікатами.
         «Знати багато мов – значить мати багато ключів від одного замка», - говорив Вольтер. З 2012 року у стінах навчального закладу ведеться робота по вивченню німецької мови як другої іноземної. Результатом роботи є проведення інтегрованих заходів, білінгвальних уроків, інтелектуальної німецькомовної гри, флешмобів, участь в олімпіаді з німецької мови. Учитель Кривошеєва М.О. є членом асоціації українських германістів, який співпрацює з викладачами Гете інституту (Німеччина).
         Методичне об’єднання учителів іноземних мов постійно бере участь у міських, обласних, Всеукраїнських фахових конкурсах, педагоги є членами творчих груп.
         Учителі нашого методичного осередка беруть активну участь у роботі методичного об’єднання навчального закладу і міста, виступаючи на педагогічних радах, семінарах, де діляться власними ідеями з теми самоосвіти.
Велику увагу приділяємо організації роботи з обдарованими учнями. Учні навчального закладу взяли участь у 1-й Українській Інтернет-олімпіаді з англійської мови, є постійними учасниками ІІ етапу міської олімпіади з англійської мови для учнів 4-х класів і Всеукраїнської олімпіади з англійської і німецької мов.
         Міжнародна програма обміну FLEX дає можливість вивчення англійської мови безпосередньо в мовному середовищі, навчання та проживання в США. Учні нашої школи щорічно проходять в IV тур відбору програми FLEX. Як результат, навчання за кордоном з області нездійснених мрій стала реальною можливістю для учня 9-А класу Верещаги Сергія (2014-2015), Хоменко Софія (2017-2018).
За ініціативи та підтримки директора навчального закладу Плотницької Ольги Федорівни методичне об’єднання вчителів іноземних мов робить перші спроби у налагодженні співпраці з учнями і учителями школи штату Нью-Йорк, США. Педагоги разом з учнями організовують і проводять онлайн спілкування, знімають відеофільми, ведуть листування, обмінюються досвідом роботи.
         Окрему ланку позакласної виховної роботи виконує Євроклуб нашої школи, який тісно співпрацює з громадськими організаціями міста, волонтерами Корпусу Миру, центром європейських ініціатив. Члени Євроклубу беруть участь у благодійних акціях, ярмарках, тематичних фестивалях, проводять майстер-класи, презентують культуру і традиції європейських країн в рамках заходів, присвячених Дням Європи.
         Щорічно учні навчального закладу залучаються до участі в інтерактивних конкурсах з англійської мови «Грінвіч», «Пазл», німецької мови «Орлятко».
         Мовні літні табори у системі освіти – спроба неформального підходу до навчання заради досягнення учнями результатів у спілкуванні з однолітками. Заняття з учителями англійської мови у літніх пришкільних таборах допомагає дітям розкрити свої таланти та отримати досвід спілкування іноземною мовою.
         Своїми наробками учителі іноземних мов діляться на сторінках періодичних видань та Інтернет-ресурсів.
         Учителями розроблено системи уроків для учнів початкової школи , 5 та 6 класів, з німецької мови відповідно до нового Державного стандарту загальної середньої освіти.
         Вивчення іноземної мови – процес складний, але багатогранний і цікавий. Варто замислитись, що саме іноземна мова є неповторним засобом спілкування між людьми різних національностей. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий