Методичне об’єднання
вчителів іноземних мов
Створити мову неможливо, бо її творить
народ;
філологи тільки відкривають її закони і
приводять її в систему
Вивчення іноземної мови є пріоритетним
напрямком у сучасному світі. Знання іноземної мови є не лише показником
освіченості, а й необхідністю, яку диктує нам життя. Вимоги часу до методик
викладання іноземної мови націлюють вчителя до нестандартного підходу у
викладанні іноземної мови та використання інноваційних технологій навчання, які
сприяють розвитку творчих здібностей, креативності та мають міцну інформаційну
основу.
Наш навчальний заклад налічує 9 учителів іноземних мов, серед них 1 спеціаліст
вищої категорії (Воліна Оксана Іванівна), 2 спеціалісти І кваліфікаційної
категорії (Гайдай Тамара Андріївна, Валюх Оксана Олексіївна), 5 вчителів з ІІ
категорією (Безручко Ольга Віталіївна, Колонтаєвська Юлія Миколаївна,
Кривошеєва Марина Олександрівна, Ткаченко Ірина Олександрівна, Книш Анна
Анатоліївна) та 1 спеціаліст (Трубачова Юлія Вікторівна).
Колектив методичного об’єднання вчителів
іноземних мов спрямовуває свою роботу на продовження впровадження нових
педагогічних та інформаційних технологій у навчальний процес у рамках нового
Державного стандарту освіти та методичної теми «Стимулювання розвитку
інтелектуального і творчого потенціалу учнів та формування їх життєвих і
комунікативних компетентностей у процесі вивчення іноземної мови шляхом
упровадження інноваційних технологій». Вищеназваній методичній темі
підпорядковані і теми самоосвіти вчителів методичного об’єднання.
Формування вмінь і навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності, а саме аудіюванні,
читанні, говорінні, письмі (тобто формування комунікативної компетентності)
передбачене мовленнєвою лінією навчальної програми.
Філософія мови передбачає інтенсивну практику 4
видів діяльності в контексті реального життя. Аудіювання – це здатність
сприймати мовлення іншої особи. Говоріння – здатність вести діалог, робити
повідомлення. Читання- здатність швидко читати надруковане або написане та
розуміти прочитане. Письмо – здатність викладати свої думки у письмовій формі.
Набуття комунікативної компетентності неможливе без використання інноваційних
педагогічних технологій.
Інноваційні технології – цілеспрямований системний набір прийомів, засобів
організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання і визначення
мети до одержання результатів. Особлива увага учителів іноземних мов була
направлена на підготовку та проведення професійно спрямованих уроків з
комплексним використанням опорного матеріалу та інноваційних технологій, серед
яких визначальними є інтерактивні технології, інформаційно-комунікативні
технології, технологія проектного навчання.
Процес навчання сучасної людини стає безперервним. Інноваційні методи і прийоми
є універсальними для розвитку життєвих компетентностей. Активна модель навчання
передбачає застосування методів, які стимулюють пізнавальну активність і
самостійність учнів. Цьому сприяють технології інтерактивного навчання. На
своїх уроках і позакласних заходах учителі іноземних мов моделюють життєві
ситуації, використовують рольові ігри, створюють проблемні ситуації. Перевагу
на уроках віддають творчим завданням, груповій і парній роботі, дискусії,
інтерв’ю, самостійній роботі. Вони є універсальними, адже формують уміння і
навички працювати і діяти в команді, колегіально вирішувати спільні завдання.
Тематика і види уроків та позакласних заходів учителів іноземної мови
різноманітна. Це і уроки-подорожі, і віртуальні екскурсії, шоу програми,
вікторини, лінгвістичні бригади, інтелектуальні шоу, марафони,
конкурсно-розважальні програми, квести, брейн-ринги, які розкривають перед
учнями світ спорту, музики, хобі, повсякденних справ, науки і культури,
країнознавства.
Учителі іноземних мов розуміють, що знання іноземної мови дуже важливе в наш
час. Ми прикладаємо багато зусиль, щоб передати глибокі знання учням. Пошук і
впровадження нових форм і методів навчання вимагає серйозної роботи над
самоосвітою учителя. Ми проходимо курси підвищення кваліфікації, відвідуємо
освітні заходи, методичні семінари, тренінги, педагогічні практикуми,
майстерні, творчі лабораторії, беремо активну участь у вебінарах та круглих
столах.
Усі вчителі методичного об’єднання систематично беруть участь у семінарах
спільно з
видавництвами McMillan, Cambridge, Oxford University Press, Pierson Education,
що засвідчено отриманими сертифікатами.
«Знати багато мов – значить мати багато ключів від одного замка», - говорив
Вольтер. З 2012 року у стінах навчального закладу ведеться робота по вивченню
німецької мови як другої іноземної. Результатом роботи є проведення
інтегрованих заходів, білінгвальних уроків, інтелектуальної німецькомовної гри,
флешмобів, участь в олімпіаді з німецької мови. Учитель Кривошеєва М.О. є
членом асоціації українських германістів, який співпрацює з викладачами Гете
інституту (Німеччина).
Методичне об’єднання учителів іноземних мов постійно бере участь у міських,
обласних, Всеукраїнських фахових конкурсах, педагоги є членами творчих груп.
Учителі нашого методичного осередка беруть активну участь у роботі методичного
об’єднання навчального закладу і міста, виступаючи на педагогічних радах,
семінарах, де діляться власними ідеями з теми самоосвіти.
Велику увагу приділяємо організації роботи
з обдарованими учнями. Учні навчального закладу взяли участь у 1-й Українській
Інтернет-олімпіаді з англійської мови, є постійними учасниками ІІ етапу міської
олімпіади з англійської мови для учнів 4-х класів і Всеукраїнської олімпіади з
англійської і німецької мов.
Міжнародна програма обміну FLEX дає можливість вивчення англійської
мови безпосередньо в мовному середовищі, навчання та проживання в США. Учні
нашої школи щорічно проходять в IV тур відбору програми FLEX. Як
результат, навчання за кордоном з області нездійснених мрій стала реальною
можливістю для учня 9-А класу Верещаги Сергія (2014-2015), Хоменко Софія
(2017-2018).
За ініціативи та підтримки директора
навчального закладу Плотницької Ольги Федорівни методичне об’єднання вчителів
іноземних мов робить перші спроби у налагодженні співпраці з учнями і учителями
школи штату Нью-Йорк, США. Педагоги разом з учнями організовують і проводять
онлайн спілкування, знімають відеофільми, ведуть листування, обмінюються
досвідом роботи.
Окрему ланку позакласної виховної роботи виконує Євроклуб нашої школи, який
тісно співпрацює з громадськими організаціями міста, волонтерами Корпусу Миру,
центром європейських ініціатив. Члени Євроклубу беруть участь у благодійних
акціях, ярмарках, тематичних фестивалях, проводять майстер-класи, презентують
культуру і традиції європейських країн в рамках заходів, присвячених Дням
Європи.
Щорічно учні навчального закладу залучаються до участі в інтерактивних
конкурсах з англійської мови «Грінвіч», «Пазл», німецької мови «Орлятко».
Мовні літні табори у системі освіти – спроба неформального підходу до навчання
заради досягнення учнями результатів у спілкуванні з однолітками. Заняття з
учителями англійської мови у літніх пришкільних таборах допомагає дітям
розкрити свої таланти та отримати досвід спілкування іноземною мовою.
Своїми наробками учителі іноземних мов діляться на сторінках періодичних видань
та Інтернет-ресурсів.
Учителями розроблено системи уроків для учнів початкової школи , 5 та 6 класів,
з німецької мови відповідно до нового Державного стандарту загальної середньої
освіти.
Вивчення іноземної мови – процес складний, але багатогранний і цікавий. Варто
замислитись, що саме іноземна мова є неповторним засобом спілкування між людьми
різних національностей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий